środa, 10 kwietnia 2013

Ciąża i sen- jak się wyspać?

Spanie w ciąży to ciekawe zjawisko :) W pierwszych miesiącach można chyba zasnąć wszędzie i w każdej pozycji. Kiedy nasz organizm mówi dość nie ma rady :) Ja rano czułam się super, potem w okolicy 11 mogłam zasnąć na fotelu w pracy, a po powrocie do domu zawsze miałam drzemkę. No i wieczorem zasypiałam już po wieczorynce! W drugim trymestrze było lepiej. Teraz już pod koniec bywa różnie. Zasypiam bez problemów ale rano mam poczucie jakbym spała na czymś niewygodnym...

Większy brzuch robi swoje :P Dwie rady co do spania w ciąży kiedy nasz maluch już trochę urośnie, a wraz z nim nasze brzuszki. Ważne aby spać i odpoczywać na lewym boku! Jak najmniej spijcie na plecach! 
 W tej pozycji  macica z maleństwem w środku naciska na kręgosłup, jelita i żyłę główną dolną (to ona odpowiada za odpływ krwi z dolnej części ciała). To może być przyczyną bólów pleców, trudności z oddychaniem, krążeniem krwi i dobrą pracą układu pokarmowego. Z tych samych powodów lepiej nie spać na prawym boku – żyła główna dolna znajduje się po prawej stronie kręgosłupa. Pozostaje więc lewy. Łożysko jest dobrze ukrwione, lepiej pracują nerki, więc usuwane są szkodliwe produkty przemiany materii i nadmiar płynów, a to zapobiega obrzękom nóg i rąk. 

Jak najlepiej spać?
Połóż się na lewym boku, a pod ugiętą prawą nogę (tę na górze) podłóż poduszkę lub dwie, żeby noga była wyżej; drugą poduszkę możesz podłożyć pod brzuch. Możesz też użyć specjalnej poduszki-węża. 




Mam taką i faktycznie fajnie się z nią śpi :) Moja niestety nie jest wypełniona granulatem tylko watą z poliestru i już trochę się ubiła ale nie jest źle. Śpimy razem już z pół roku. Łatwiej przyzwyczaić się do spania na boku mając poduchę. Później można ją wykorzystać jako rogal do karmienia, albo otulacz dla bobasa, w którym będzie leżał :) 








A Jak Wasze spanie? 



















5 komentarzy:

  1. u mnie to w zasadzie jeszcze początek. ta poduszka wydaje się dobrym rozwiązaniem. dobrze, że zwracasz uwagę na tak ważne sprawy jak spanie na lewym boku. pewnie będą mnie czekać zmiany, a raczej zamiany, bo na "swojej" stronie śpię zwykle na prawym boku, a po stronię M. na lewej. :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiana nastąpi prędzej czy później- jak zaczną się regularne podróże do toalety ;-) Kilka razy w nocy trzeb będzie się omijać. Chociaż ja nadal śpię od ściany!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też śpię od ściany i bardzo lubię tak spać, tylko problem polega na tym, że też wtedy najbardziej odpowiada mi prawy bok. Ale dzisiejszej nocy testowałam spanie na lewym. Nie było tak źle.

    OdpowiedzUsuń
  4. A mój dzidziuś w brzuchu za żadne skarby nie pozwala mi spać na lewym boku. Jak tylko przekręcę się z rogalem na prawy uspokaja się a ja mogę zasnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No z tym czasami bywa problem, ale trochę poćwiczyć trzeba i można nauczyć się fajnych pozycji do spania. Pamiętam, że o tym czytałam w kalendarzu ciąży https://plodnosc.pl/kalendarz-ciazy/31-tydzien/ i przede wszystkim dzięki tym pomocom nauczyłam się wielu praktycznych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń

Pages - Menu